2013. október 29., kedd

Aki korán kel, halat lel

Süllőfészek, avagy a pergető horgászok paradicsoma 2

Hajnali három óra, ismételten csörög a telefonom ébresztője, és mi más lenne a korai kelés oka, mint egy jó peca J

Kissé kómásan keltem ki az ágyból, de hamar összeszedtem magam, mert 3:15-kór már hallottam a nagy hajnali csendbe Pocsai Pisti barátom kocsijának brummogását. Utunkra velünk tartott Misi barátunk is, aki jelen pillanatba a fotós szerepét töltötte be, ő is nagyon szívesen tölti szabadidejét a szabadban, mint mi horgászok.

Mondtam magamban : - Jó társaságban nincs hiány, már csak a halak fognak hiányozni a sikerteljes naphoz-

Megindultunk az előző írásomba már említett csodás környékre, a Süllőfészek Horgászhelyre.  Bíztam benne, hogy most is szépen fogja adni a halat nekünk a bőkezű vízfelület. Út közben még kicsit csipásan néztem ki a fejemből, de hamar ’’ kijózanodtam ” mikor megérkeztünk, és szippanthattam egy nagyot a környék illatából, és hallgathattam a víz csobogását.  Miközben jómagam teljes extázisba voltam, ott várt minket a helynél Turza András, Pisti barátja, aki szintén nagyon ügyes pecás!  Összeállt a csipet csapat, így semmi sem akadályozhatta meg azt, hogy elkezdjük a horgászatot.

Dobálgatunk

Mivel az óra kb. 4-et mutatott így határozottan mindenki wobblerekkel kezdett el dobálni, mert a víz felszínén, felszín közelében sejtettük a süllőket.

Bandi fogta meg az első fogast, ami bíztató jel volt arra, hogy csipegetnek ezek a csodás halak!

szép fogas fogás! :)

A sort Pisti szép ragadozója követte:

egészséges süllő

Végigdobáltuk a hajnalt, lassan kezdett virradni, amikor is megmutatta a hely a maga varázsát, és Misi barátomnak sikerült erről csinálnia 1-2 gyönyörű felvételt, amely a Tisza-tavat is ábrázolja! :)

A nap felkeltével a balinok étvágya is megjött, és azt vettem észre, hogy Bandi az eddigieknél kicsit másabb wobblert rak a kapocs végére, amely nem más volt, mint egy jerk csali. Én próbáltam belelátni a fejébe és valami ilyesmit láttam: - Na, szórakozzunk egy kicsit a balinokkal! - J

Nekem se kellett több, kapcsom végére egy Cormoran  Iwashi  Pencil került, ami még szűzen volt dobálva, mert őszintét megvallva nem szoktam nagyon jerkelni.

Pöcögtettük a baiteket kitartóan, és elsőnek Bandinak sikerült fognia egy kölyök balint ezután, még ha jól számoltam fogott kb. 4-5-öt.

kis apróság :)

A jó mulatozás közepette megérkezett egy csapat  név szerint: Darabos Tamás, aki közismert blogger, Horváth András, és Jánosdeák Edmund, akik mindannyian remek pecások! Ők is örömmel vágtak neki a horgászatnak. :)

Ezután jómagam még mindig a jerkcsalit húztam, amikor a megállítás pillanatában egy jóforma balin húzta le a csalit a felszínről, melynek fárasztása Ul cuccal nagyon jó élmény volt! Sajnos a  fenekeszeg közvetlen a partnál leakadt. Kicsit változtatva megint csak a nagy kedvencemet a „gülüt’’ raktam a kapcsomra, mely most is nagy sikert aratott! J

Szebb balin :)

C&R

Időközben eléggé kisütött a Nap, kb. mindenkinek tavasz-nyár érzése lehetett, fel sem tűnt, hogy októbert mutatott a naptár. Bekövetkezett az a periódus, amikor a halak étvágya lentebb hagyott, de Pistinek még így is sikerült fognia néhány szebb halat.

Ebben a nagy melegben mindenki megszomjazott, így Horváth András kicsit félretéve a pecát egy kis kóstolóra invitált minket, amely nagyon finom szőlő pálinka volt  :)

Így zárásként leírnám, hogy én nagyon jól éreztem magam, és remek embereket ismertem meg a  mostani peca folyamán is! :)

További képek a pecáról:

1. Szia Szabi!

Sajnos, nekem nem igazán jött be a hely. Egy beton kockán állva kellett dobálni 7-ed magammal, ami nem az én stílusom. Másnap a Tisza és harmadnap a Tisza tó azonban kárpótolt mindnért.

Tom

1. Szia Tom!

Sajnos most nem volt akkora hely a horgászatra mint lenni szokott, meg izlés kérdése ki hol szeret horgászni, van aki a cserkelős horgászat híve, és van aki nem. Viszont örülök, hogy lényegében jól éreztétek magatokat, és örültem a személyes találkozásnak, szerintem lesz ennek még folytatása! :)

2. Szabi!

Igen, nekem más a stílusom, nem szeretem az ilyen lekorlátozott helyeket, még ha sok a hal is. Speciál, az sem volt sok... :o)
      Én is örültem. Természetesen lesz folytatás...

Tom

2. Szia Szabi! Nekünk sajnos nem sikerült átélni a hely nagyszerűségét, mivel olyan kopaszon maradtunk, mint Kojak hadnagy. Pedig bizisten mindent megtettünk a siker érdekében, délutánig kitartóan vallattuk a helyet az összes létező eszközzel és praktikával, de nem sikerült fogni. Egyedül Edi barátunk volt oly bátor, hogy felrúgja a koncepciót és elindult a csatornán lefelé, a bátorság jutalma pedig egy 43-as csuka volt. Tamással még az esti fényváltásra visszamentünk, de süket maradt a hely. Sebaj, majd legközelebb.

3. Hello András!
    Értem, hát nem mindig kegyes hozánk az adott víz halfogás szempontjából, de azért bízok benne, hogy jól éreztétek magatokat! Ja, és köszi a finom kóstolót! :) :D

1. Szerintem kifogtunk egy extra passzív időszakot. Egyszer még rápróbálunk... Ez esetben remélem, módom lesz újabb kóstolóval is megörvendeztetni...;)

2. Rendben van, ha jöttök majd szóljatok, és próbálok én is menni :) Nem akarom kihagyni a finom kóstolót! :D :)

4. Szia Szabi!
    Jó írás lett, ismét szép halacskákkal. A nyáron mi is voltunk itt, de asszem ahogy már írtam is sajnos nekünk se vállt be igazán... Lehet egy kis segítséggel sikerült volna nekünk is fogni :)

Dani

1. Szia Dani!
      Legközelebb, ha lesz rá alkalom kimegyünk ide ketten,és pecázunk egy jót! :)

5. Szépen a fotók és persze a halak is! Grat!