2013. december 9., hétfő

Ul pergetés csatornán

Hétvégi örömpeca

Eljött ismételten a hétvége, amikor az ember megszabadulva a hétköznapi rohanásból pihenni kíván egyet otthon, vagy a szabadban. Jómagam, és barátom az utóbbi mellett döntöttünk, és kiszaladtunk pergetni a Berettyóra.

Az eddig jól megszokott kifolyó rész helyett, egy másik pálya után néztünk. A választásunk egy kis község alatt lévő hidra esett.Kezdésnek a mederben próbálkoztunk, illetve közvetlen a nádszéléhez pontosítottuk a dobásunkat, ugyanis itt sejtettük a süllőket, csukákat.  Jómagam éppen a törésen húztam a joint fahalacskám, amikor hirtelen igen erős, vehemens kapást észleltem. Nem tétováztam, bevágtam! Folyással szembe igen jól védekezett és egy jó darabig nem fedte fel kilétét a makacs ragadozó, ám végül megadta magát, én pedig mosolyogva pillantottam meg a nap első süllőjét.

Kicsit éhes volt

Tovább folytattam a víz vallatását, amikor elkezdett csörögni a telefonom, Pocsai Pisti hívott, hogy megérkezett  a csatornára, amiről rengeteget áradoztam neki, így mi is lassan elkezdtük szedni a sátorfánkat, hogy csatlakozzunk barátunkhoz.’’Nem bírtam magammal,, ezért még dobtam egy utolsót, mondtam magamban: -Hátha!- A dobás olyan jól sikerült, hogy egyet kellet tekertem az orsó hajtókarán, és  azonnal egy erős, éles rávágást éreztem a botomon.Tudtam, hogy most nem süllővel lesz dolgom! Igazam is lett, rövid fárasztás után egy egészséges szép csukát tarthattam a kezemben.

Berettyó ajándéka

Visszaengedtem éltető elemébe, és tényleg szinte már sietve pakoltuk be a motyót a kocsiba,  nem  akartuk megváratni a csatorna pecás vendégünket.Hamar odaértünk a csatorna partjára, ahol már Pisti mellett Édesapám is várt minket. Rövid köszönés után összeállt a csipet csapat, és megújult erővel, új helyszínen folytattuk a cserkelő horgászatot. Mindannyian apró 1-2” nagyságú plasztik csalikkal próbáltuk becsapni a kisvízfelület ragadozóit. Először fateromnak sikerült kapásra ingerelnie twisterrel egy apró fogast, mely biztató jel volt arra, hogy esznek a halak!

Igazi csatorna süllő!
Ezután jómagamnak volt egy apró koppintása, melyre sajnos túl későn reagáltam, így a plasztikon lévő fognyommal kellet beérnem.  Ismételten mélybe vetettem a műcsalim, amit pont a mederbe húztam, mikor  lágy kapást kezdtem érezni, de ezt már nem hibáztam el! Meglett az első szép csatorna-süllőm.
Szeretik az apró twistert
Cserkelő horgászatot félretéve mondtam Pistinek, hogy a csatorna kanyarulatához gyalogoljunk fel, és itt próbáljuk meg folytatni a ragadozók becsapását. Tudtam, hogy itt mélyen benyúló kövezés található, és talán ezen rész megdobálásával még nagyobb esélyünk lesz a halfogásra.  Igazam is lett! Nem kellet sokat dobálni az első halért, mivel Pisti körülbelül a második dobásra fogott egy süllőt.

Egészséges szép csatorna süllő!
Nagy öröm lakozott bennem, mivel az elképzelésem bevált.  Halfogásban a sort jómagam követtem, amikor is a parttal párhuzamosan dobáltam, és a sekélyebb vízben táncoltattam a gumit, és ennek a vibrációnak a fogas nem tudott ellenállni, így szinte dühösen vetette magát  az áldozatára, ami esetünkben a twister volt. Természetesen ő is, mint összes fajtársa , amikor visszanyerte erejét visszaengedtem, hogy sokasodjon, így esélyt adva a csatornának, arra hogy megtartsa a szinte érintetlen, régi arculatát!

Nem véletlen imádom a csatornákat...
Összegezve a napot, szerintem nagyon jó horgászatban volt részünk, nem is akármilyen helyen, melynek megóvása közös érdek, és csak bízni tudok benne, hogy ez a szemlélet  egyre jobban elfog terjedni a horgászok, túrázók körében!

1. Szia Szabi! Gratulálok, remek írás! Csak így tovább!

Bíztatlak ugyanakkor arra, hogy a pecák krónikája mellett kicsit mert "elengedni" magad, hagyd, hogy a személyes benyomásaid, érzéseid is előkerülhessenek. Egy blog a személyességgel nyer értelmet, én pl. inkább arra vagyok kíváncsi, hogy Takács Szabolcsnak mit jelent egy süllő megfogása, mit jelent a küzdelem egy jobb halért, mit jelent a madárcsicsergés, vagy a ködös hajnalokon a pókhálók gyöngysora. Merj személyes lenni, vidd bele a szíved-lelked! Rengeteg blog van manapság, nehéz kitűnni! Találd meg az egyedi hangodat!

2. Egyébként a videó profi munka, remek zene, jó vágás, ügyes beállítások. Sokan csinálnak "sima" akcióvideókat, a tiéd ezek közül mindenképpen kiemelkedő!!!

3. Szia András!
    Köszi szépen a bíztató szavakat, és az észrevételeket! Még viszonylag ,,fiatal" a blogom, így sokan ajánlják azt, hogy inkább a szak iromány részével foglalkozzak, mások pedig azt mondják, amit te is mondtál, de igyekszem! :)

4. Szabi, az a lényeg, hogy nem kell magad bekorlátozni. A két irányzat amúgy sem zárja ki egymást. A szakcikkek/videók sem lesznek rosszabbak, ha beleteszel egy kis egyéniséget, színességet. A lényeg, hogy a végeredmény "takácsszabis" legyen!

5. Értem, köszi az észrevételt, jó tanácsot! :)

6. Szia Szabi!

Nagyon jó az írás és a videó is gartulálok. Andrással egyetértek. Törtekedni kell rá, hogy a blognak saját karaktere, stílusa legyen. Mire kicsiszolódik minen azonban, az évek kérdése, mint mindannyiunknak... Szóval hosszú még az út... hajrá! ;o)
    Üdv.

Tom

7. Szia Tom!
    Köszi szépen! Igen, tudom, hogy még hosszú út áll előttem, de biztos vagyok benne, hogy idővel a sok-sok munka meghozza a gyümölcsét! :)

8. Nem késtél még le semmiről sem... ;o)
    Üdv.

Tom

9. Közös pecát össze kéne hozni tavasszal :) akkor megnyugidtam, ha nem :D :)

10. Télen sosem fogok halat! A sebeskorosre járok .. Kezdo pergeto Horgasz vagyok.. Miért nem fogok???

11. Szia!
    Elég összetett dolog ez, mivel télen a táplálékhalak a többi évszakkal ellentétben nem találhatóak meg aktívan a víz felszínén vagy vízközt, így a ragadozó halak is követik a táplálékhalakat a mederbe, mélyebb részre. Persze vannak kivételek. Legjobb módja, ha lassù orsótekeréssel vontatod be a lágy gumihalat, twistert, mert többnyire ez az évszak a gumikról szól. Próbálok a jövôben készíteni egy téli pergetôs videót, amiben próbálok majd bemutatni egy-kettô praktikát.

12. Remek kis írás, kiváló fotók, és a videó is tetszik. Jómagam is sokat járok erre a csatornára és csak igazolni tudom a süllők jelenlétét a vizen. Kisgyerekkorom óta sok százszor mentem el a tuti helyek mellett, most már nem így van ;)

Görbüljön,
    Esox

13. Szia!
    Köszi szépen a dicsérő szavakat, én is gyerekkorom óta járok ide, és a varázsa egyszerűen magával ragadott.. :)

14. Szia!

Nagyon jó írás, a képek es a videó is nagyon igényes!
    Gratula;)

Gábor

15. Szia Gábor!

Köszi szépen! A képek, és a videó nem az én érdemem, jó barátom csinálta. :)

16. A Berettyó melyik szakaszán kezdted a napot?